Posts

BEDANKT!

Afbeelding
 Dag iedereen Vandaag is onze laatste dag aangekomen. We hebben voor de laatste keer een stevig ontbijt gegeten in ons hotel en kregen nog eventjes de tijd om de laatste dingen in ons valies te steken. We bezochten vandaag het stadje Christiania, het is een vrije stad waar ze hun eigen regels en wetten hebben en dus ook geen belastingen moeten betalen. Vroeger werd daar veel drugs verkocht en gebruikt. Omdat er veel doden vielen, is er een verbod gekomen op het verkopen van de drugs. Als je daar wilt wonen, bespreek je dit met de bevolking van Christiania. Super interessant om dit te mogen zien!                   Na het bezoek aan de vrije stad Christiania die we allemaal interessant vonden, stapten we door naar Nyhavn. Dit is een bekende straat in Kopenhagen aan het water. Hier genoten we van onze laatste zonnige dag in Denemarken. Daarna zijn we het koninklijk paleis gaan bezoeken en hadden we geluk dat de wachtpost moest veranderen. Hierna kregen we een anderhalf uur vrij om iets te

Toeristen in Kopenhagen

We startten onze eerste dag in Kopenhagen met een heerlijk ontbijt in het hotel. Hierna vertrokken we van het hotel naar Ny Carlsberg Glyptotek, een kunstmuseum waar oude en moderne kunst tentoon wordt gesteld. Tijdens deze wandeling kwamen we een pretpark genaamd Tivoli tegen. Dit is één van de oudste pretparken ter wereld. Na een halfuur wandelen kwamen we toe aan het museum. Waar we de opdracht kregen twee standbeelden te kiezen en te beschrijven waarom we deze verkozen.  Daarna waren we eventjes vrij om te gaan winkelen. Ook voerden we via Actionbound een stadspel uit. Hier was het de bedoeling dat we via de opdrachten uitkwamen aan de Gefion fontein. Tijdens deze stadswandeling zagen we veel mooie uitzichten en trokken allerlei foto’s. Via de metro keerden we terug naar ons hotel. Hier kregen we eventjes de tijd om ons op te frissen, om vervolgens naar het restaurant Flammen te wandelen. We genoten hier van een heerlijk buffet. Na al dat lekkers gingen we terug naar ons hotel

Afscheid van Slagelse

Afbeelding
26 april 2024, onze laatste dag in Slagelse. Het stadje waarin we bijna 2 weken vertoefden. Deze ochtend verzamelden we alle valiezen, voordat we naar school vertrokken. In de voormiddag gingen we naar school om onze eindpresentaties over de verschillen tussen België en Denemarken te presenteren. Tijdens de pauze kregen we lekkere cake van onze Deense leerkrachten. Iedere groep stelde zijn PowerPoint schitterend voor! Ook is het Engels van velen sterk verbeterd.   Nadat iedereen zijn PowerPoint voorstelde, gingen we ons laatste middagmaal eten op de school. Het eten was zeer lekker. Rond 12u namen we een groepsfoto met onze Deense leerkrachten en na afscheid te nemen van hen, stapten we terug naar ons huisje. Rond 13u stond onze bus richting Kopenhagen, de hoofdstad van Denemarken ons op te wachten. Na anderhalf uur rijden, maakten we een tussenstop aan Kopenhill. Dit is een recyclagefabriek waar men recreatie aan koppelde zoals muurklimmen of skiën. We gingen met de lift helemaal

Geen beklag op de 12e dag

Godmorgen Vandaag stonden we op met een lach, en zeiden de mensen op straat een goede dag. De voetjes gingen weer tekeer, sommigen dachten daar gaan we weer… We gingen met z’n allen naar de klas met het besef dat het 1 van de laatste keren was. We maakten ons eigen middageten, dit is iets wat we niet snel zullen vergeten. We maakten van onze smörrebrød een schilderij, mijn god wat was dit een karwei, maar tevens ook een lekkernij. We gingen verder aan de slag voor de presentatie van de volgende dag. We kregen vandaag veel zonneschijn op de voorlaatste dag dat we in Slagelse zijn. We maakten onze koffer om te vertrekken zodat we morgen Kopenhagen kunnen ontdekken. Na het verre stappen en zweten mocht iedereen douchen en lekker eten. Nog even springen en zingen om aan het feest te beginnen. Nu mochten we gaan feesten, sommigen waren wilde beesten 😁 We waren aan het gapen dus iedereen ging slapen. Slaap zacht Mevr. Willems houdt de wacht. Deense kusjes Kyara & Mor

Door het leven als Viking

Afbeelding
 Dag 10 Goeiemorgen Het was vandaag een dag waar we heel vroeg opstonden. Om 6u05 was iedereen vertrekkensklaar voor richting het station te stappen. Daar namen we een bus richting Trelleborg. Het was toch eventjes rijden naar daar, dus sommigen deden de oogjes toe. We kwamen toe rond 7u30 in Trelleborg freeschool. Waar we als eerste een school bezochten. We kregen eerst een rondleiding in het oudere gedeelte van de school en erna gingen we naar het nieuwere gedeelte. Toen we hier binnenkwamen deden we onze schoenen uit en verzamelden we allemaal in de turnzaal. Daar zongen de Deense leerlingen een liedje en deden een kort gebedje. Erna zongen ze nog eens een liedje. Dit is het ochtendritueel van de school. Hierna werden we opgesplitst in 2 groepen. De eerste groep volgde een les Lichamelijke Opvoeding. Daar deden we een opwarmingsspel met een bal. Nadien hebben we een soort baseball gespeeld, maar met een parcours en obstakels.                     De andere groep ging naar de keuken