BEDANKT!

Dag iedereen

Vandaag is onze laatste dag aangekomen. We hebben voor de laatste keer een stevig ontbijt gegeten in ons hotel en kregen nog eventjes de tijd om de laatste dingen in ons valies te steken.

We bezochten vandaag het stadje Christiania, het is een vrije stad waar ze hun eigen regels en wetten hebben en dus ook geen belastingen moeten betalen. Vroeger werd daar veel drugs verkocht en gebruikt. Omdat er veel doden vielen, is er een verbod gekomen op het verkopen van de drugs. Als je daar wilt wonen, bespreek je dit met de bevolking van Christiania. Super interessant om dit te mogen zien!

Na het bezoek aan de vrije stad Christiania die we allemaal interessant vonden, stapten we door naar Nyhavn. Dit is een bekende straat in Kopenhagen aan het water. Hier genoten we van onze laatste zonnige dag in Denemarken. Daarna zijn we het koninklijk paleis gaan bezoeken en hadden we geluk dat de wachtpost moest veranderen. Hierna kregen we een anderhalf uur vrij om iets te eten en drinken.

Rond 13u30 verzamelden we allemaal om terug naar het hotel te gaan en haalden onze valiezen op om naar de luchthaven te vertrekken. Dit verliep niet op wieltjes, want onderweg gingen sommige valiezen kapot en moesten we veel trappen opsleuren. Gelukkig hielpen we elkaar! We namen de elektrische metro en kwamen aan in de luchthaven van Kopenhagen.

We hadden een beetje vertraging, maar rond 19u stegen we op richting België. Met de bus reden we richting Oudenaarde waar onze ouders ons opwachtten.
Nu de reis op zijn einde is, beseffen we allemaal wat we hebben gezien en mochten meemaken. Na veel zagen en klagen zijn we vooral dankbaar dat we dit hebben mogen doen. Met veel ups en downs en veel emoties hebben we ook gelachen en ons rot geamuseerd, maar vooral ongelofelijk veel bijgeleerd. Voor de leerlingen die twijfelen om volgend jaar mee te gaan, niet twijfelen. Het is het allemaal zo zo zo waard!

Dankuwel om onze blog te volgen en tot de volgende keer!